| Gumi | Értékelés | Ár | |
| 1. | Dunlop Winter Sport 5 | Példás | |
| Havas úton: 1- ; Nedves úton: 1- ; Száraz úton: 2 ; Sportos és dinamikus kezelhetőség, nagyon jó aquaplaning tulajdonságok, precíz kormányzás, rövid fékút. | |||
| 2. | Continental WinterContact TS 850 P | Példás | |
| Havas úton: 2+ ; Nedves úton: 2+ ; Száraz úton: 2 ; Kiegyensúlyozott, biztonságos vezetési tulajdonságok, üzemanyag takarékos, komfortos. | |||
| 3. | Pirelli Winter Sottozero III | Példás | |
| Havas úton: 1- ; Nedves úton: 2+ ; Száraz úton: 2- ; Remek úttartás kanyarban, sportos kezelhetőség, pontos kormányzási visszajelzések, jó aquaplaning jellemzők. | |||
| 4. | Michelin Pilot Alpin PA4 | Ajánlott | |
| Havas úton: 1- ; Nedves úton: 2 ; Száraz úton: 2- ; Kiváló tapadás hóban, pontos kormányzási reakció, stabil kanyarodás, biztonságos kezelhetőség, csendes futás. Száraz úton hosszabb fékút. | |||
| 5. | Hankook Winter I*Cept evo2 W320 | Feltételesen ajánlott | |
| Havas úton: 2+ ; Nedves úton: 3+ ; Száraz úton: 2 ; Nagy vonóerő havon, kiegyensúlyozott kezelhetőség száraz útfelülelten, alacsony gördülési ellenállás. Nedves úton késleltetett kormányzási visszajelzések, hosszabb fékút. | |||
| 6. | Nokian WR D4 | Feltételesen ajánlott | |
| Havas úton: 2 ; Nedves úton: 2- ; Száraz úton: 2 ; Jó fékezési és kanyarodási tulajdonságok havon és száraz úton, alacsony gördülési ellenállás. Alulkormányzásra hajlamos. | |||
| 7. | Vredestein Wintrac Xtreme S | Feltételesen ajánlott | |
| Havas úton: 2- ; Nedves úton: 3+ ; Száraz úton: 2- ; Jó fékezési tulajdonságok, nagyon csendes futás, kedvező üzemanyag-fogyasztás. Nedves úton bizonytalan. | |||
| 8. | Horizon Polar Star 5 | Nem ajánlott | |
| Havas úton: 3- ; Nedves úton: 4+ ; Száraz úton: 2- ; Rövid fékút száraz útfelületen. Korlátozott téli tulajdonságok, drasztikusan hosszú fékút nedves körülmények között, késleltetett kormányzási reakció, magas gördülési ellenállás. | |||
Az Autobild Sportauto 2015-ben is tesztelt téli gumiabroncsokat, ezúttal 225/45 R 18 méretben.
Teszautó: Mercedes C-osztály
A tesztelt abroncsok teljesítményét nyári abronccsal is összevetették.
A tesztelt gumiabroncsok abc sorrendben:
Minden résztesztet 1-6 között pontoztak úgy, hogy az alacsonyabb érték felel meg a jobb teljesítménynek. A végeredmény az alábbi szempontok súlyozott átlagából lett kiszámolva:
A gumiabroncsok elnevezése alatt az egyes részeredmények (havas, nedves, száraz úton) összesítése látható, melyek átlagából a sorrend született végül.
Néhány fontos adat a teszt részeredményeiből, melyből a végső értékelés született.
| Féktávolság havas úton, 50hm/h sebességnél | |
|---|---|
| Nokian | 20.5m |
| Dunlop | 20.7m |
| Pirelli | 20.7m |
| Continental | 20.9m |
| Vredestein | 20.9m |
| Michelin | 21.1m |
| Hankook | 21.2m |
| Horizon | 22.5m |
| Nyári gumiabroncs | 38.3m |
Az egyik legfontosabb jellemzője a gumiabroncsnak, a fékezési tulajdonság. A tesztelt abroncsok eredménye kiegyenlített, a Horizon és a nyári gumiabroncs maradt alul a versenyben.
| Féktávolság nedves úton, 100hm/h sebességnél | |
|---|---|
| Nyári gumiabroncs | 44.1m |
| Continental | 45.5m |
| Dunlop | 45.8m |
| Michelin | 46.4m |
| Pirelli | 46.7m |
| Nokian | 49.3m |
| Vredestein | 51.8m |
| Hankook | 52.5m |
| Horizon | 62.8m |
Ahogy várható volt, a nyári gumiabroncs teljesített a legjobban a részteszten. Mögötte mintegy fél kocsihossznyival a Continental.
| Kezelhetőség nedves úton, a táblázatban szereplő átlagsebesség szerint | |
|---|---|
| Nyári gumiabroncs | 86.5km/h |
| Dunlop | 83.2km/h |
| Continental | 81.6km/h |
| Michelin | 81.3km/h |
| Pirelli | 81.2km/h |
| Vredestein | 81.2km/h |
| Hankook | 80.7km/h |
| Nokian | 80.6km/h |
| Horizon | 76.4km/h |
| Aquaplaning egyenes úton, köridő átlagsebesség szerint | |
|---|---|
| Dunlop | 95.1km/h |
| Pirelli | 95.0km/h |
| Nyári gumiabroncs | 93.8km/h |
| Horizon | 92.2km/h |
| Michelin | 91.6km/h |
| Continental | 91.6km/h |
| Hankook | 91.4km/h |
| Nokian | 91.3km/h |
| Vredestein | 90.8km/h |
Ennél a tesztnél vizes útfelületen haladtak a gumiabroncsok adott km/h-val, majd minden körben növelték a sebességet 5 km/h-val egészen addig, míg a gumiabroncs el nem kezdett csúszni. A tesztpályát 7 mm vízréteg borította.
| Gördülési ellenállás, kg/t-ban kifejezve | |
|---|---|
| Continental | 8.24 |
| Nokian | 8.48 |
| Hankook | 8.58 |
| Nyári gumiabroncs | 8.81 |
| Vredestein | 8.99 |
| Dunlopl | 9.02 |
| Michelin | 9.02 |
| Pirelli | 9.06 |
| Horizon | 9.92 |
A sokat utazók egyik fontos kritériuma a gumiabronccsal szemben az alacsony üzemanyag-fogyasztás. Szemléltetésképp az első és az utolsó helyett gumiabroncsok között 0,3 liter különbség van fogyasztásban 100 kilométeren.
A gördülési ellenállás mérése nagyon pontos szabványok (ISO 28580) szerint, laboratóriumban, 25°C szobahőmérsékleten zajlik. A gumiabroncsok tesztelése egy hitelesített mérődobon történik, valós körülményeket szimulálva. A mérést 80km/h sebességnek megfelelő fordulatszámmal, a gumiabroncs terhelhetőségének 80 százalékával végzik. A mérődobon a kerék forgatásához szükséges erőt mérik.