Gumi | Értékelés | Ár | |
1. | Michelin Pilot Sport 5 | különösen ajánlott | |
Helyezés az egyes teszt állomásokon: száraz fékezés: 3. száraz kezelhetőség: 4 szubjektív száraz kezelhetőség: 5. nedves fékezés : 3. nedves kezelhetőség 2. szubjektív nedves kezelhetőség: 1. aquaplanning egyenes úton: 1. szubjektív kényelem: 2. zaj: 6. gördülési ellenállás: 4. | |||
2. | Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 | különösen ajánlott | |
Helyezés az egyes teszt állomásokon: száraz fékezés: 1. száraz kezelhetőség: 2 szubjektív száraz kezelhetőség: 3 nedves fékezés : 4. nedves kezelhetőség 1. szubjektív nedves kezelhetőség: 3. aquaplanning egyenes úton: 8. szubjektív kényelem: 5. zaj: 1. gördülési ellenállás: 2 | |||
3. | Hankook Ventus S1 evo3 K127 | különösen ajánlott | |
Helyezés az egyes teszt állomásokon: száraz fékezés: 2. száraz kezelhetőség: 6. szubjektív száraz kezelhetőség: 7. nedves fékezés : 1. nedves kezelhetőség 5. szubjektív nedves kezelhetőség: 3. aquaplanning egyenes úton: 6. szubjektív kényelem: 7. zaj: 4. gördülési ellenállás: 7. | |||
4. | Continental PremiumContact 6 | különösen ajánlott | |
Helyezés az egyes teszt állomásokon: száraz fékezés: 4. száraz kezelhetőség: 1. szubjektív száraz kezelhetőség: 1. nedves fékezés : 2. nedves kezelhetőség 7. szubjektív nedves kezelhetőség: 8. aquaplanning egyenes úton: 5. szubjektív kényelem: 7. zaj: 7. gördülési ellenállás: 6. | |||
5. | Bridgestone Turanza T005 | ajánlott | |
Helyezés az egyes teszt állomásokon: száraz fékezés: 5. száraz kezelhetőség: 7. szubjektív száraz kezelhetőség: 9. nedves fékezés : 6. nedves kezelhetőség 4. szubjektív nedves kezelhetőség: 3. aquaplanning egyenes úton: 9. szubjektív kényelem: 1. zaj: 9. gördülési ellenállás: 1. | |||
6. | Semperit Speed-Life 3 | ajánlott | |
Helyezés az egyes teszt állomásokon: száraz fékezés: 7. száraz kezelhetőség: 9. szubjektív száraz kezelhetőség: 7. nedves fékezés : 5. nedves kezelhetőség 3. szubjektív nedves kezelhetőség: 1. aquaplanning egyenes úton: 3. szubjektív kényelem: 3. zaj: 5. gördülési ellenállás: 3. | |||
7. | Yokohama Advan Sport V105 | ajánlott | |
Helyezés az egyes teszt állomásokon: száraz fékezés: 6. száraz kezelhetőség: 3. szubjektív száraz kezelhetőség: 2. nedves fékezés : 7. nedves kezelhetőség 6. szubjektív nedves kezelhetőség: 3. aquaplanning egyenes úton: 7. szubjektív kényelem: 9. zaj: 8. gördülési ellenállás: 9. | |||
8. | Giti GitiSport S2 | ajánlott | |
Helyezés az egyes teszt állomásokon: száraz fékezés: 8. száraz kezelhetőség: 5. szubjektív száraz kezelhetőség: 4. nedves fékezés : 8. nedves kezelhetőség 8. szubjektív nedves kezelhetőség: 3. aquaplanning egyenes úton: 2. szubjektív kényelem: 5. zaj: 3. gördülési ellenállás: 5. | |||
9. | Rotalla RU01 | feltételesen ajánlott | |
Helyezés az egyes teszt állomásokon: száraz fékezés: 9. száraz kezelhetőség: 8. szubjektív száraz kezelhetőség: 6. nedves fékezés : 9. nedves kezelhetőség 9. szubjektív nedves kezelhetőség: 9. aquaplanning egyenes úton: 4. szubjektív kényelem: 3. zaj: 2. gördülési ellenállás: 8. |
A Michelin Pilot Sport 5 új a piacon, de fő riválisa, a Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 is az! Ahhoz, hogy megtudjuk, melyik új, ultra nagy teljesítményű abroncs a legjobb, egy VW Golf GTI-t használtak, amely 225/45 R17-es abroncsokat tettek. Kkilenc nagy teljesítményű gumikészlet teljesítményét nézték száraz és nedves úton, a méérték a kényelem és, zajszintjét ,és a gördülési ellenállását.
Nagy teljelsírményű, UHP abroncsokról van szó, nagyon fontos sszempont, hogy mit bírnak száraz úton. Csak két gumi volt a 94 másodperces tartományban a száraz kezelhetőség tekintetében, ez a Semperit és a pénztárcabarát Rotalla. Mindkettő jelentős késést mutatott a kormányreakcióban, és nagy volt az alulkormányzottság. A Giti lett itt az ötödik, egy valóban sportos abroncs. Szép pozitív, jól kiegyensúlyozott kormányzása van, és a tapadás oldalról jónak tűnt, talán a fékezésnél volt kicsit gyengébb. Az új Michelin Pilot Sport 5 a negyedik lett, de már csak 1,28 másodpercre vagyunk a leggyorsabb abroncstól. Úgy tűnt, pontosan ott folytatja, ahol a Pilot Sport 4 abbahagyta – könnyű vezethetőség, biztonságos alulkormányzottság, kiegyensúlyozottság, NAGYON jó tapadás… de nem olyan sportos. De a leggyorsabb és a legsportosabb abroncs ironikus módon ismét azon kevés abroncsok egyike volt, amelyek nevében nem szerepel a sport, F1, verseny stb. szó, a Continental PremiumContact 6.
A száraz kezelhetőség mellett az alábbi paraméterek döntöttek a helyezéseknél: fékezés és kezelhetőség száraz és nedves útburkolaton, aquaplanning kockázat, kényelem, zaj, gördülési ellenállás