Fulda Sportcontrol 2 235/45 R18

Fulda Sportcontrol 2

235/45 R18
98 (750 kg/kerék)
Y (300 km/óra)
FP XL
nyári személyautó
C
A
70
51 346 Ft / db

Készlet: 0

Kiemelt ajánlat

235/45 R18
94 (670 kg/kerék)
W (270 km/óra)
RPB
nyári személyautó
B
A
71
47 846 Ft / db

Készlet: több mint 8

Szállítási díj: 2 290 Ft / db
Yokohama BluEarth GT AE51

Fulda Sportcontrol 2 egyéb méretek

MéretÁr 
215/55 R1746 034 Ft-tólVásárlás
225/45 R1849 526 Ft-tólVásárlás
225/50 R1734 990 Ft-tólVásárlás
225/55 R1744 731 Ft-tólVásárlás
235/45 R1728 990 Ft-tólVásárlás
255/35 R1849 577 Ft-tólVásárlás
255/35 R2064 837 Ft-tólVásárlás

Fulda Sportcontrol 2 információ

Kategória: középkategória
Szezon: nyári gumi

A Fulda Sportcontrol 2 ultranagy teljesítményű autókhoz ajánlott, sportos vezetési stílushoz tervezett UHP abroncs. Rövid féktávolság száraz útfelületen és tökéletes irányíthatóság jellemzi vizes burkolaton. Kiváló ár/érték arányú választás.

Technikai jellemzői:

Rövid fékút száraz útfelületen: Megfelelő fékhatás, amikor szükség van rá. A továbbfejlesztett futófelületnek köszönhetően az érintkezési felületen egyenletes a terheléselosztás, ami optimális kapcsolatot biztosít az abroncs és az útfelület között.

Kiváló irányíthatóság nedves útfelületen: Magabiztos vezetés, amikor szükség van rá. A többszörös AquaFlow barázdák lehetővé teszik a hatékony vízelvezetést, a szilikakeverék futófelület pedig stabil futást biztosít nedves útfelületen.

Sportos vezetés száraz útfelületen: Hozza ki a legtöbbet nagyteljesítményű és ultranagy teljesítményű gépkocsijából. A széles, merev külső vállak csökkentik a futófelület deformálódását, ami kanyarodáskor pontosabb irányíthatóságot biztosít.

Nagy futásteljesítmény: Az optimalizált barázdák és a mélyedések alakja (fekete, széles, erős) nagy futásteljesítmény esetén is egyenletes kopást biztosít.

Csökkentett üzemanyag-fogyasztás: A gumiabroncs alacsony tömege és a megfelelően megtervezett gumikeverék csökkenti az energiaveszteséget az abroncs teljes élettartama alatt.

  • optimalizált kapcsolat az úttal - rövid féktáv száraz útfelületen
    optimalizált kapcsolat az úttal - rövid féktáv száraz útfelületen
  • aquaflow mintaárok - kiváló irányíthatóság vizes útfelületen
    aquaflow mintaárok - kiváló irányíthatóság vizes útfelületen
  • széles, merev külső váll - sportos vezetés száraz útburkolaton
    széles, merev külső váll - sportos vezetés száraz útburkolaton
  • egyenletes futófelületi kopás - nagyobb futásteljesítmény
    egyenletes futófelületi kopás - nagyobb futásteljesítmény
  • könnyű konstrukció - csökkentett üzemanyag fogyasztás
    könnyű konstrukció - csökkentett üzemanyag fogyasztás

Fulda Sportcontrol 2 teszt

További nyári gumi tesztek

További Fulda nyári gumik

Személyautó

Kisteher

Terepjáró

Fulda információk

FuldaA Fulda középkategóriás gumiabroncs márka Németországból. A Goodyear csoport kiváló minőségű terméke.

A Fulda kínálata

A Fulda egyaránt gyárt kettő és négykerekű járművekre is gumiabroncsot, a kerékpártól a haszongépjárműig.

A Fulda középkategóriás abroncsait azoknak a sofőröknek ajánljuk, akik napi rendszerességgel használják az autójukat, de nem szeretnének prémium árat fizetni, ezért minimális, számukra alig érezhető kompromisszumokat képesek elfogadni.

Gazdasái adatok

13 európai gyárában nagyságrendileg 1800 dolgozót foglalkoztat és mintegy 8 millió abroncsot gyárt évente, melyek 28 európai országban kerülnek forgalomba.

Tulajdonos

1966 óta a Goodyear cégcsoport kiemelkedő tagja.

A Fulda története

A Fulda vállalatot 1900-ban alapította két üzletember, Gustav Becker és Moritz Hasenclever a Fulda nevű német városban. Fontos dátum 1901, amikor a cég belefogott egy sor gumitermék gyártásába. Az első abroncsok még motor nélküli járművekhez, például lovas szekerekhez és babakocsikhoz készültek. Kerékpárokhoz, valamint gépjárművekhez – például gépkocsikhoz és motorkerékpárokhoz – 1906-ban kezdődött meg a gumiabroncsok gyártása. Egy év elteltével már ez lett a fő tevékenységük. 1910-ben indult egy szélesebb abroncskínálat – számos felhasználási célra készített 10 különböző kerékpárabroncs – gyártása. A Fulda annyira biztos volt a kerékpárabroncsai minőségében, hogy 1 éves jótállást vállalt minden eladott darabra. A híres Fulda Diadem típus gyorsan a legjobban fogyó kerékpárabroncsukká vált. A tehergépjárművekre való Sembusto gumiabronccsal folytattódott a gépjárművekhez készülő abroncsok fejlesztése: ennek a típusnak a felnijében már acélrugók voltak a párnázottság növelése érdekében. Az I. világháború után abbamaradt a műszaki gumitermékek előállítása és már “csak” gumiabroncsot készítettek. 1921-ben került bemutatásra a Fulda Riesenkissenreifen (nagy párnaabroncs), amely szabadalmaztatott technológiájával jobban elnyelte az úthibák ütéseit, így a teherautók sokkal nagyobb átlagos sebességet érhettek el. Ezzel az újítással vezető teherautó-abroncsgyártóvá vált Európában, és más abroncsgyártók, például a Continental és a Dunlop, licenc alapján készítettek abroncsokat ugyanezzel a technológiával. Ezt követte 1925-ben a Fulda Parabel teherautó-abroncs, egy teljesen gumiból készült abroncs, amelynek belsejében légkamra volt és ezzel megalkották a világ első „állandó nyomású” teherautó-abroncáta. 1929-ben a vállalat áttért a tömör gumiabroncsok gyártásáról a felfújható abroncsokra, első típusa a Fulda Elastic teherautó-abroncs volt. 1933-ban a Fulda betört a luxusautók piacára is. A Berlin Motor Show-n bemutatták a felső kategóriás személygépkocsikhoz tervezett fehér oldalfalú abroncsukat. A második világháborúban a Fulda hatalmas áldozatokat szenvedett el: gyáraik szinte teljesen elpusztultak a légitámadásokban. A háború utáni évek az újjáépítés időszakát jelentették, az újból megnyitott Fulda üzemek kezdetben ipari gumiárukat gyártottak, valamint gumiabroncsok és tömlők javítására szolgáló termékeket. A Fulda gumiabroncsok gyártása csak 1946-ban indulhatott meg ismét. Az első Fulda téli gumiabroncs a nemzetközi M+S (mud and snow – sár és hó) jelöléssel legördült a futószalagról 1952-ben. 1954-ben látott napvilágot az első Fulda motorkerékpár-abroncs, a Rasant, és a következő évben a vállalat beköltözött egy újonnan épített irodaházba, mely Fulda városának legmagasabb épülete volt akkoriban. (A Fulda székelye jelenleg is itt van.) Nem sokkal később újabb áttörést következett és a Fulda első személyautókra való tömlő nélküli abroncsa is forgalomba került. 1966-ban a vállalatot felvásárolta a Goodyear, az ohiói Akronban működő, amerikai abroncsgyártó vállalat. A Fulda örömmel csatlakozott a Goodyear családhoz, amely a minőségi gumiabroncsok egyik legnagyobb gyártója a világon. Még ugyanebben az évtizedben a Fulda lett az egyetlen olyan gumiabroncsgyártó, amely abroncsokat szállíthatott a híres Mercedes-Benz 600 Pullman modellhez – a 10 tonnás páncélozott változathoz speciális abroncsokra volt szükség. A hatvanas évek végén piacra került a Fulda Spectral –az első üvegszál-öves gumiabroncs. 1972-ben megszületett az első acélöves Fulda személygépkocsi-gumiabroncs, a Rasant, melyet egy évvel később a Kristall Winter követett, amely az első nem szöges, téli acélradiál abroncs. 1978-ban megjelent az Y2000 modell, az első kiváló teljesítményű, alacsony H/B arányszámú abroncs (“peresség” : Százalékos érték, amely az abroncs szélességének és keresztmetszetének arányát jelenti. ), amely hamarosan piacvezetővé vált a kategóriájában. 1985-ben megjelent az utakon az első Fulda Show Truck: ez a színpadtechnikával és audiovizuális berendezésekkel felszerelt jármű a Fulda termékcsaládot mutatta be az Európa-szerte tartott autós rendezvényeken, és máig emlékezetes jelképe a Fulda márkának. A 80-as évek végén megérkezett az első terepre tervezett gumiabroncsuk is, a Fulda Campo 4x4. Az ezredforduló mérföldkő volt a Fulda számára, mivel ekkor ünnepelték fennállásuk centenáriumát.

Garancia

A Fulda gumiabroncsokra a gyártó a vásárlástóll számított 3 év garanciát vállal.


×

 

 

A weboldal cookie-kat használ. Az "OK" gomb lenyomásával és az oldal használatával elfogadja őket. További tudnivalókat a cookie-król az itt olvashat.