Kosár: 0 db

Autógumi kereső, méret alapján

Méret
/ R
Idény
Gyártó
Típus
Üzemanyag
Tapadás
Zaj

Autógumi kereső, autó alapján

Idény
Autómárka

Gumi + Felni összeszerelve

A szerelt kerék keresést az Alcar 3D konfigurátorába integráltuk. A 3D konfiguártorban összeállított szerelt kerék az Automax kosarába kerül bele.

Acél- és alufelni kereső

Az alu- és acélfelni keresést az Alcar 3D konfigurátorába integráltuk. A 3D konfiguártorban kiválasztott felni az Automax kosarába kerül vissza.

Nem jön be a használt gumi a magyaroknak

  • Nem jön be a használt gumi a magyaroknak
    Nem jön be a használt gumi a magyaroknak

A jó idő beköszöntével megindult a roham a gumiszervizekben, ahol összességében 1 millió új nyári abroncs talál majd gazdára. A kiválasztás során leginkább a teszteredmények és az ár számít a magyar autósnak - derült ki az Automax friss kutatásából. Szerencsére egyre többen kerülik a használt gumik vásárlását, melynek fő forrása a külföldön már újrafeldolgozásra ítélt abroncsok importjából származik.

Nagy a roham a gumisoknál, a kora nyári időjárás az autósok számára egyértelmű jelzésként szolgál arra, hogy téli abroncsaikat nyárira cseréljék. Persze csak azoknak, akik rendelkeznek az évszaknak megfelelő gumival, ami a hazai autósok háromnegyedére igaz – derült ki az Automax friss felméréséből. „A megkérdezettek 72 százaléka rendelkezik téli és nyári abronccsal, 4 százalékuk pedig a minden időjárási körülmények közt használható négy évszakos gumival – ez a tábor egyébként évről évre bővül. Nagyjából minden 4. autós azonban nem rendelkezik az évszaknak megfelelő abronccsal” – mondta Nagy Tibor, az Automax ügyvezetője. A csere egyébként jó apróként szolgál az éppen levetett abroncs alaposabb ellenőrzésére is. Ilyenkor derülhet fény az olyan rendellenes kopásminták meglétére, amit az elállítódott futómű, a hibás lengéscsillapító, vagy éppen a gyári értéktől eltérő guminyomás okozhat.

A tesztek és az ár számítanak

Ebben az időszakban nagyjából 1 millió új nyári gumi talál gazdára, a hazai autósok többsége ugyanakkor nem igazán nevezhető márkahűnek. Az Automax kutatása szerint a kiválasztásnál a legfontosabb a nemzetközi teszteken elért eredmény. Ezt követi az abroncs ára, majd a márka, míg negyedikként az EU-matrica jelölései. “Az EU-matrica háttérbe szorulása érthető, hiszen az itt megadott értékek olyan meghatározó jellemzőkről nem adnak felvilágosítást, mint például a vízelvezető képesség egyenes futás, illetve kanyarodás esetén” – magyarázta Nagy Tibor.

Az Automax szakembere szerencsés trendként említi azt is, hogy évről évre csökken a használt gumit vásárlók aránya. A megkérdezettek kétharmada még soha nem vásárolt és a jövőben sem fog használt abroncsot venni. Minden harmadik autósnak azonban volt már tapasztalata használt gumival, ám összességében ezek nem túl kedvezőek. Közülük nagyjából minden második nyilatkozott úgy, hogy nagyon megbánta, mert végül többe került, ráadásul nem is volt biztonságos. „A Magyarországon kapható olcsó használt gumik nagy többsége külföldön már újrafeldolgozásra ítélt abroncsok importjából származik, vagyis alapvetően már selejt. Használtgumi fronton az egyetlen járható út, ha magánszemélytől vásárolunk, de érdemes nagyon odafigyelni, és persze ne dőljünk be az olyan hirdetéseknek, amik 30 százalékos gumit ígérnek, mert ez alapból átverés. A legjobban akkor járunk, ha inkább az olcsó árkategóriában keresünk új, 0 km-es abroncsot” – mondta Nagy Tibor.

Kapcsolódó webcím:

https://automax.hu

A kutatás háttere: A sajtóközleményben szereplő adatok az Automax Kft. saját értékesítési adatain, illetve egy 2256 fő részvételével, autótulajdonosok körében végzett online kutatáson alapulnak. A felmérés a hazai autós társadalom egészére nézve nem reprezentatív, ugyanakkor a főbb tendenciák felvázolására alkalmas.


×

 

 

A weboldal cookie-kat használ. Az "OK" gomb lenyomásával és az oldal használatával elfogadja őket. További tudnivalókat a cookie-król az itt olvashat.