Gumi | Értékelés | Ár | |
1. | Goodyear Vector 4Seasons | Példás | |
Havas úton: 2+ ; Nedves úton : 2- ; Száraz úton: 2; Kiegyensúlyozott vezetési tulajdonságok száraz és havas pályán is. Stabil úttartás, nagy kormányzási pontosság. | |||
2. | Falken AS200 | Példás | |
Havas úton: 2 ; Nedves úton : 2+ ; Száraz úton: 2- ; Jó tapadás hóban, rövid fékutak, pontos kormányzási visszajelzések. | |||
3. | Uniroyal AllSeasonExpert | Jó | |
Havas úton: 1+ ; Nedves úton : 2- ; Száraz úton: 3+ ; Kiemelkedő teljesítmény téli körülmnyek között, jó aquaplaning tulajdonságok | |||
4. | Bridgestone Weather Control A001 | Jó | |
Havas úton: 3+ ; Nedves úton : 1- ; Száraz úton: 2- ; Sportos kezelhetőség, komoly tartalékok aquaplaning terén. | |||
5. | Vredestein Quatrac 3 | Jó | |
Havas úton: 2- ; Nedves úton : 2- ; Száraz úton: 2- ; Biztos úttartás, jó kezelhetőség nedves és száraz útfelületen, kellemes utazási komfort. | |||
6. | Matador MP 61 | Jó | |
Havas úton: 2 ; Nedves úton : 3+ ; Száraz úton: 2- ; Havas és száraz útfelületen jól teljesít, nedves úton viszont gyenge. Magas üzemanyagfogyasztás | |||
7. | Kléber Quadraxer | Ajánlott | |
Havas úton: 2+ ; Nedves úton : 3 ; Száraz úton: 3+ ; Kiegyensúlyozott kezelhetőség téli viszonyok között, alacsony gördülési ellenállás. Nedves és száraz úton késlelkedő kormányzási visszajelzések, hosszú fékutak, gyenge aquaplaning. | |||
8. | Nexen NPriz4S WH7 | Nem ajánlott | |
Havas úton: 2- ; Nedves úton : 4- ; Száraz úton: 2- ; Lejárt hóban jól szerepel, alacsony gördülési zaj. Elégtelen teljesítmény nedves úton, hosszú fékút, gyenge aquaplaning, alulkormnyzásra hajlamos. |
Az Autobildd 2013-ban is tesztelt négyévszakos gumiabroncsokat az egyik legnépszerűbb méretben (195/65 R 15) összesen 9 gyártótól.
Tesztautó: VW Golf
A tesztelt gumiabroncsok abc sorrendben:
Néhány fontos adat a teszt részeredményeiből, melyből a végső értékelés született. A gumiabroncsteszt eredményét a listák alján tekintheti meg.
Féktávolság havas úton, 40hm/h sebességnél | |
---|---|
Uniroyal | 15.7m |
Téli gumiabroncs | 16.1m |
Kleber | 17.0m |
Hankook | 17.6m |
Goodyear | 17.9m |
Matador | 18.5m |
Falken | 19.1m |
Nexen | 19.2m |
Vredestein | 20.9m |
Bridgestone | 21.1m |
Nyári gumiabroncs | 47.9m |
Kezelhetőség havas úton a táblázatban szereplő átlagsebesség szerint | |
---|---|
Uniroyal | 44.0km/h |
Téli gumiabroncs | 43.6km/h |
Goodyear | 42.5km/h |
Matador | 42.3km/h |
Kleber | 41.8km/h |
Hankook | 41.3km/h |
Falken | 41.0km/h |
Vredestein | 40.6km/h |
Nexen | 40.2km/h |
Bridgestone | 38.9km/h |
Nyári gumiabroncs | 0km/h(!) |
A négyévszakos gumiabroncsok teljesítménye hóban alig marad el a téli gumiabroncsétól. Nyári gumiabroncs esetében viszont háromszor akkora fékúttal és irányíthatatlan gumiabroncsokkal kell számolni havas úton!
Féktávolság nedves úton, 100hm/h sebességnél | |
---|---|
Nyári gumiabroncs | 65.1m |
Bridgestone | 66.6m |
Falken | 66.9m |
Téli gumiabroncs | 68.0m |
Uniroyal | 69.1m |
Goodyear | 70.7m |
Vredestein | 72.1m |
Matador | 72.8m |
Kleber | 75.3m |
Hankook | 77.1m |
Nexen | 81.8m |
Nedves úton történő fékezés esetén egyértelműen a nyári gumiabroncs teljesít a legjobban. A mért értékeket tekintve a négyévszakos gumiabroncsok itt sem maradnak le számottevően.
Kezelhetőség száraz úton a táblázatban szereplő átlagsebesség szerint | |
---|---|
Nyári gumiabroncs | 112.5km/h |
Vredestein | 111.4km/h |
Matador | 111.3km/h |
Bridgestone | 111.2km/h |
Goodyear | 110.8km/h |
Hankook | 110.6km/h |
Kleber | 110.0km/h |
Nexen | 109.9km/h |
Uniroyal | 109.6km/h |
Téli gumiabroncs | 109.0km/h |
Száraz úton is a nyári gumiabroncs teljesít a legjobban, de szintén nincs jelentős különbség a teszten résztvevő gumiabroncsok teljesítménye között.
Elhaladási zaj 80km/h sebességnél | |
---|---|
Falken | 67.5dB |
Téli gumiabroncs | 68.2dB |
Nexen | 68.8dB |
Nyári gumiabroncs | 69.4dB |
Goodyear | 69.6dB |
Uniroyal | 69.8dB |
Hankook | 70.6dB |
Bridgestone | 71.4dB |
Matador | 71.4dB |
Kleber | 72.5dB |
Vredestein | 72.7dB |
A gördülési zaj tekintetében szám szerint igen nagy különbségeket mutat a teszt. Szubjektív vélemény szerint a hallható különbség azonban csak minimális.
A tesztelt gumiabroncsok teljesítésük sorrendjében:
Minden résztesztet 1-6 között pontoztak úgy, hogy az alacsonyabb érték felel meg a jobb teljesítménynek. A végeredmény az alábbi szempontok súlyozott átlagából lett kiszámolva:
A gumiabroncsok elnevezése alatt az egyes részeredmények (havas, nedves, száraz úton) összesítése látható, melyek átlagából a sorrend született végül.