Kategória: prémium
Szezon: téli gumi
Goodyear UltraGrip 9 C
A Goodyear szabadalmaztatott 3D-BIS Technology összeköti az abroncs futófelületén elhelyezkedő blokkokat, amivel biztosítja a futófelület szilárdságának fenntartását, ezáltal pedig javítja a kormányzási stabilitást nedves és száraz útfelületen egyaránt, hogy kényelmesebb és kevésbé fárasztó vezetési élményben legyen része. Egyben lehetővé teszi a lamellák számának növelését is, ami biztosítja a még jobb tapadást havas és jeges utakon. A nagy lamellasűrűség nagyobb tapadást is eredményez, mivel a lamellák olyan kapaszkodóéleket hoznak létre, amelyek szó szerint harapják a havas és jeges utakat, még tökéletesebb tapadást eredményezve, amint szétválnak az útfelülettel való érintkezés után. A 3D-BIS Technológia lényege tehát a tapadást, a stabilitást és a sérülésállóságot új dimenziókba helyező, összekapcsolódó tömbökből álló futófelület. (ábra 1.)
A hidrodinamikus barázdák segítenek elvezetni a vizet a gumiabroncs felületéről, ezzel pedig csökken a vízen felúszás kialakulásának kockázata, valamint javul a tapadás az olvadó hóban.
A TOPIndicator technológiával optimalizált a kopásfigyelés a tartósan ideális teljesítmény érdekében. Amennyiben a futófelületen található hópihe - "TOP" (Tread Optimal Performance) - elkopott, a gumiabroncsot cserélni kell. (ábra 2.)
A Goodyear prémiumkategóriás márka az Amerikai Egyesült Államokból származik.
A márka széles körben kínál gumiabroncsokat személyautóra, motorkerékpárra, robogóra, teherautókra, buszokra és munkagépekre.
A legnevesebb autógyárak alapkivitelben Goodyear gumiabroncsokkal szerelik járműveiket: Porsche, Mercedes-Benz, Audi, BMW, Volkswagen, Ford.
A prémium vonalat erősítő Goodyear márkát azoknak az autósoknak ajánljuk, akik napi rendszerességgel használják az autójukat, bizonyos esetekben az átlagos felett is kihasználják az autóik képességeit és fontos számunkra saját, valamint családtagjaik biztonsága, valamint szeretnék az autójukat a gyári paramétereknek megfelelően, teljesen kiszámíthatóan használni.
A Goodyear gumiabroncsok szerte a világon készülnek, Észak- és Dél-Amerikában, Ázsiban, Közel-Keleten, Afrikában és Európában.
Manapság a Goodyear a világ egyik legnagyobb gumiabroncs társasága, hat kontinensen van jelen, éves értékesítéseinek értéke meghaladja a 15 milliárd USA dollárt. A vállalat mintegy 66.000 embert foglalkoztat a világon, a termékeit pedig 22 ország 49 létesítményében állítja elő.
A Goodyear Tire & Rubber Company-t Frank Seiberling alapította 1898-ban, 3500 kölcsönkért dollárból. A cég Charles Goodyear-ról kapta a nevét, aki 1839-ben feltalálta a vulkanizálás folyamatát. Kezdetben hintókerekeket, kerékpárabroncsokat, patkóalátéteket gyártottak. Egy évvel később kezdték el a tömör autógumiabroncsok gyártását is. Az alapítás után mindösszesen 4 évvel később egy négyszer akkora gyár építése vált szükségessé. A fejlesztő mérnökök a Goodyear gyáraiban sem pihentek; 1903-ban szabadalmaztatták az első tömlő nélküli gumiabroncs feltalálását (Paul Litchfield) 1904-ben pedig feltalálták a világ első leszerelhető gumiabroncsát. 1907-ben Henry Ford a Goodyeartól is rendelt 1200 garnitúra gumiabroncsot a T-modellhez.1908-ban pedig a Goodyear bemutatja az első négyévszakos gumiabroncsot, melynek mintázata majd’ 40 éven keresztül csak minimális változtatásokat kívánt. A Goodyear a repülésben is úttörő volt, hiszen ők gyártották a legelső pneumatikus repülőgépabroncsot.. 1916-ra a Goodyear a világ legnagyobb gumiabroncs gyártója lett, képviseltetve a márkát Ausztráliában, Dél-Amerikában, Afirákan és Európában is. Az első világháború és az azt követő időszak a Goodyear gyárak termelését is visszavetette, de nem a fejlesztő mérnökök lelkesedését, 1921-ben Rut-proof néven piacra bocsátják az első terepre szánt abroncsot. Piacra került a Lifeguard (1934), az első olyan gumiabroncs, amely defekt esetén is kimagasló stabilitást nyújtott. 1971-ben az Apollo 14-gyel a Goodyear a Holdon is járt. 1992-ben került bemutatásra az első defekttűrő gumiabroncs, Chevrolet Corvette elsőszerelésként. Vezető szerepet töltött be az EU-s gumiabroncs-jelölő rendszer kifejlesztésében.
Jelentős részt vállalt a Nascar és Forma-1 versenyeken is. Az 1914-es Indycar versenyen valamennyi induló autó Goodyear gumiabroncsokkal volt szerelve.A vállalat a Forma-1 történetének legsikeresebb gumiabroncs-szolgáltatója, minden abroncsszolgáltatónál több részvétellel, győzelemmel és konstruktőri bajnoksággal. Az 1998-as szezon után léptek ki a sportágból. A NASCAR-sorozat egyetlen gumiabroncs-szolgáltatója.
Goodyear és az FC Bayern München, a német Bundesliga legsikeresebb csapata 2016. január 1-től platina fokozatú támogatói kapcsolatba léptek.
A Goodyear gumiabroncsokra a gyártó a vásárlástól számított 5 év garanciát vállal.