Kategória: prémium
Szezon: téli gumi
APirelli P Zero nem csupán egy termékcsalád vagy márka, hanem egy ikon. A nagyteljesítményű autók szerelmesei által ismert és elismert tulajdonságait most már nem csak nyáron, hanem télen is élvezhetik az arra vágyók. A P ZERO Winter úgy jött létre, hogy a legmagasabb szintű teljesítményt szolgálja téli körülmények között, és a legjobb autógyártókkal együttműködve tervezték, hogy garantálják az egyes autók teljesítményének tökéletes illeszkedését.
A világ autógyártóinak olyan gumiabroncsokra van szüksége a nagyteljesítményű autókhoz, amelyek képesek megbirkózni a hatalmas erővel és nyomatékkal, amelyet ezek a járművek képesek generálni, még alacsony tapadási viszonyok között is. Ez meggyőzte a Pirelli-t annak érdekében, hogy az új P Zero Winter ugyanazon az úton járjon el, mint a nyári fejlesztés, műszaki választások és az autógyártókkal való egyeztetés során. A teljesítés során nem fogadtak el kompromisszumot. A projekt elején kitűzött és annak végén elért cél az volt, hogy a szuperautók és a luxusautók tulajdonosai számára ugyanazt a vezetési érzést biztosítsák, ami jellemző a nyári P Zero-ra, így az évszak változása szinte észrevétlen lett.
Összetett, futófelület-mintázat és műszaki megoldások az új gumiabroncsot a télen jellemző útviszonyokhoz igazítják, ugyanakkor megtartják a biztonságot és az irányítást.
A P Zero fejlődése az elektromos sportautók növekvő piacán is felmerül. Az „Elect” jelölés debütál a Genfi P Zero gumiabroncsokon, jelölve az elektromos autókhoz, illetve plug-in-hibridhez készült gumiabroncsokat. A Pirelli „Elect” jelzésű gumiabroncsai számos előnyt kínálnak a környezetbarát autók számára, a specifikus műszaki jellemzőknek köszönhetően. Mindenekelőtt az alacsony gördülési ellenállást, amely segít maximalizálni az egyes autók hatótávolságát.
A Pirelli nagy múltú olasz gumiabroncs gyár, prémium minőségű termékekkel.
Választéka kiterjed a személygépkocsikra, könnyű haszonjárművekre és motorkerékpárokra.
A Pirelli abroncsok a legmagasabb vevői igényeket is kielégítik, ezért az autógyárak gyakran szerelnek Pirelli gumikat az autókra elsőszerelésként. Rengeteg Ferrari, Lambroghini, Mercedes, BMW, Aston Marton, Jaguár, Bentley, Ford, Peugeot, Fiat, Alfa Romeo került ki az autógyárakból Pirelli abronccsal szerelve az elmúlt évtizedekben.
A prémium Pirelli gumiabroncsokat azoknak az autósoknak ajánljuk, akik napi rendszerességgel használják az autójukat, bizonyos esetekben az átlagos felett is kihasználják az autóik képességeit és fontos számunkra saját, valamint családtagjaik biztonsága, valamint szeretnék az autójukat a gyári paramétereknek megfelelően, teljesen kiszámíthatóan használni.
Pirelli gumiabroncsgyárak 4 kontinensen találhatók, Európában: Olaszország, Egyesült Királyság, Németország, Törökország és Románia területén.
A világ egyik vezető gumiabroncsgyártójaként 160 országban van leányvállalata, 20 országban anyavállalata, melyek több mint 10 000 munkást foglalkoztatnak. 2015 évi adat szerint az éves termelése személy és motor gumiabroncs terén 75 millió darabra rúgott, de az ipari abroncsok darabszáma is meghaladta a 6 millió példányt, éves árbevétele pedig 30,5 millió euro volt.
Részvényeit 1922 óta jegyzik a tőzsdén.
A vállalatot 1872-ben Giovanni Battista alapította Milánóban.
A Pirelli gumiabroncsok története több mint egy évszázada egyet jelent az automobil történetével. Mindig is ez volt a márka elsődleges tevékenysége: az 1872-ben született Pirelli a XIX. század végétől gyárt gumiabroncsokat. 1901-ben mutatták be az Ercole-t, amelyen a világ legelső automobiljai gurultak, míg a Milano kerékpár abroncsok még régebben, 1890-ben jelentek meg.
Az ötvenes években jelent meg a Cinturato, mely a radiálabroncs-technológiával forradalmasította az abroncsok világát, és néhány évvel később megnyitotta az utat a Larga abroncsok előtt: a Pirelli P7-et 1972-ben tervezték rallyhoz a Lancia Stratos-ra, és történelmet írt. Az eredeti Pirelli P7-ből fejlődtek ki aztán a modern, szuper alacsony profilú abroncsok, melyek a PZeroval és a Cinturato családdal addig elképzelhetetlenül magas teljesítményt tettek lehetővé az autók világában.
2005-ben a Pirelli eladta kábelrészlegét.
A vállalat első motorsport győzelme az 1907-es Párizs-Peking ralihoz köthető. Innentől fogva valóságos hagyománnyá váltak a két- és négy kerekén elért sikerek, a legendát nem kisebb személyiségek teljesítették ki, mint Nuvolari, Ascari és Fangio. Több mint egyszázadnyi technológiai kiválóság és újítás a háború előtti Stella Biancától – a modern, nagyteljesítményű autókhoz való első, tökéletes mintázattal gyártott abroncstól – a Stelvióig, mely a háborút követő években a „győzelem abroncsa” lett. 1913-ban ez első francia nagydíjat már Pirelli gumiabroncsokkal nyerték meg, ahogy később 1925-ben Olaszországban is, 1933-ban pedig a dobogó valamennyi fokán Pirelli gumiabroncs kapott helyett. 1950-ben jelentek meg a Formula 1 hőskorának számító időkben versenygumijaikkal 50-től 58-ig, majd 1981-től 86-ig, és 1989-től 91-ig. Ebben a három időszakban több, mint kétszáz rajt, és ezen belül 44 nagydíj győzelmet értek el. A Forma 1-en kívül más pályaversenyeken is részt vesznek, és nemcsak autókon, hanem motorokon, és kerékpárokon is szereznek futamgyőzelmeket. Először a 70-es években léptek be a rali versenyek világába, ahol a Lancia csapatával szereznek értékes tapasztalatokat. Jelenleg is a Formula 1 kizárólagos gumiabroncs beszállítója. A Pirelli az egyetlen beszállító a FIM Superbike világbajnokságban 2007 óta. A cég elnyerte a pályázatát a Brit Superbike kategóriában is szintén a 2007-es évben. Egyedüli beszállítója a WRC sorozatnak is.