Fulda Sportcontrol 205/45 R16

Fulda Sportcontrol

205/45 R16
83 (487 kg/kerék)
V (240 km/óra)
FP
nyári személyautó
D
C
70
30 991 Ft / db

Készlet: 8

Szállítási díj: 1 990 Ft / db

Kiemelt ajánlat

205/45 R16
87 (545 kg/kerék)
W (270 km/óra)
RPB XL
nyári személyautó
C
A
71
33 344 Ft / db

Készlet: több mint 8

Szállítási díj: 1 990 Ft / db
Yokohama BluEarth GT AE51

Fulda Sportcontrol információ

Kategória: középkategória
Szezon: nyári gumi

A Fulda SportControl nagy teljesítményű autókhoz kifejlesztett nyári gumiabroncs.

Magabiztos sportos kormányozhatóság nedves és száraz utakon. Alacsonyabb CO2 -kibocsátás mellett csökken az üzemanyagköltség is.

A futófelület speciális kidudorodásai egyenletesen osztják el a nyomást az érintkezési felületen. Az autópályán megszokott sebességnél tapasztalható jobb irányíthatóság precíz kanyarstabilitással párosul. (ábra 1.)

Az Aqua Flow barázdái és a teljes szilikakeverék együttes hatása miatt versenytársaival összehasonlítva ez a gumiabroncs akár 3 méterrel rövidebb fékutat biztosít nedves utakon.* (ábra 2.)

A gumiabroncs könnyű szerkezetének köszönhetően kisebb gördülési ellenállással rendelkezik, így nemcsak az üzemanyagköltség, de a CO2 -kibocsátás is mérséklődik. Az elvégzett független teszteken a SportControl a versenytársaknál 14%-kal kisebb gördülési ellenállásról tett tanúbizonyságot.* Ez hozzájárul a gumiabroncs élettartama alatt elérhető jelentős költségmegtakarításhoz. (ábra 3.)

A futófelület mintázatának optimális kialakítása révén a gumiabroncs teljes felülete egyenletesen kopik. Ezáltal a gépkocsi simábban és halkabban gurul, az abroncs élettartama pedig meghosszabbodik. (ábra 4.)

(* A TüV SüD Automotive két közvetlen, középkategóriás versenytárssal összehasonlítva tesztelte 2010 novemberében. Helyszín: Mireval (Franciaország); méret: 225/45R17 94Y; autó: VW Golf VI 1.4 TSI; fékezés nedves felületen: 80 km/h-ról 20 km/h-ra; jelentés száma: 76244449-1. Az útfelület típusától és a vezetési stílustól függően a gördülési ellenállás akár 20%-ban is befolyásolhatja a gépkocsi üzemanyag-fogyasztását (ETRMA).)

  • Magabiztos, sportos vezetés (ábra 1.)
    Magabiztos, sportos vezetés (ábra 1.)
  • Kimagasló irányíthatóság nedves útfelületen (ábra 2.)
    Kimagasló irányíthatóság nedves útfelületen (ábra 2.)
  • Alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás (ábra 3.)
    Alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás (ábra 3.)
  • Nyugodt vezetés (ábra 4.)
    Nyugodt vezetés (ábra 4.)

Fulda Sportcontrol teszt

2016201520142012Átlag: 81%; Tesztek száma: 4

További nyári gumi tesztek

További Fulda nyári gumik

Személyautó

Kisteher

Terepjáró

Fulda információk

FuldaA Fulda középkategóriás gumiabroncs márka Németországból. A Goodyear csoport kiváló minőségű terméke.

A Fulda kínálata

A Fulda egyaránt gyárt kettő és négykerekű járművekre is gumiabroncsot, a kerékpártól a haszongépjárműig.

A Fulda középkategóriás abroncsait azoknak a sofőröknek ajánljuk, akik napi rendszerességgel használják az autójukat, de nem szeretnének prémium árat fizetni, ezért minimális, számukra alig érezhető kompromisszumokat képesek elfogadni.

Gazdasái adatok

13 európai gyárában nagyságrendileg 1800 dolgozót foglalkoztat és mintegy 8 millió abroncsot gyárt évente, melyek 28 európai országban kerülnek forgalomba.

Tulajdonos

1966 óta a Goodyear cégcsoport kiemelkedő tagja.

A Fulda története

A Fulda vállalatot 1900-ban alapította két üzletember, Gustav Becker és Moritz Hasenclever a Fulda nevű német városban. Fontos dátum 1901, amikor a cég belefogott egy sor gumitermék gyártásába. Az első abroncsok még motor nélküli járművekhez, például lovas szekerekhez és babakocsikhoz készültek. Kerékpárokhoz, valamint gépjárművekhez – például gépkocsikhoz és motorkerékpárokhoz – 1906-ban kezdődött meg a gumiabroncsok gyártása. Egy év elteltével már ez lett a fő tevékenységük. 1910-ben indult egy szélesebb abroncskínálat – számos felhasználási célra készített 10 különböző kerékpárabroncs – gyártása. A Fulda annyira biztos volt a kerékpárabroncsai minőségében, hogy 1 éves jótállást vállalt minden eladott darabra. A híres Fulda Diadem típus gyorsan a legjobban fogyó kerékpárabroncsukká vált. A tehergépjárművekre való Sembusto gumiabronccsal folytattódott a gépjárművekhez készülő abroncsok fejlesztése: ennek a típusnak a felnijében már acélrugók voltak a párnázottság növelése érdekében. Az I. világháború után abbamaradt a műszaki gumitermékek előállítása és már “csak” gumiabroncsot készítettek. 1921-ben került bemutatásra a Fulda Riesenkissenreifen (nagy párnaabroncs), amely szabadalmaztatott technológiájával jobban elnyelte az úthibák ütéseit, így a teherautók sokkal nagyobb átlagos sebességet érhettek el. Ezzel az újítással vezető teherautó-abroncsgyártóvá vált Európában, és más abroncsgyártók, például a Continental és a Dunlop, licenc alapján készítettek abroncsokat ugyanezzel a technológiával. Ezt követte 1925-ben a Fulda Parabel teherautó-abroncs, egy teljesen gumiból készült abroncs, amelynek belsejében légkamra volt és ezzel megalkották a világ első „állandó nyomású” teherautó-abroncáta. 1929-ben a vállalat áttért a tömör gumiabroncsok gyártásáról a felfújható abroncsokra, első típusa a Fulda Elastic teherautó-abroncs volt. 1933-ban a Fulda betört a luxusautók piacára is. A Berlin Motor Show-n bemutatták a felső kategóriás személygépkocsikhoz tervezett fehér oldalfalú abroncsukat. A második világháborúban a Fulda hatalmas áldozatokat szenvedett el: gyáraik szinte teljesen elpusztultak a légitámadásokban. A háború utáni évek az újjáépítés időszakát jelentették, az újból megnyitott Fulda üzemek kezdetben ipari gumiárukat gyártottak, valamint gumiabroncsok és tömlők javítására szolgáló termékeket. A Fulda gumiabroncsok gyártása csak 1946-ban indulhatott meg ismét. Az első Fulda téli gumiabroncs a nemzetközi M+S (mud and snow – sár és hó) jelöléssel legördült a futószalagról 1952-ben. 1954-ben látott napvilágot az első Fulda motorkerékpár-abroncs, a Rasant, és a következő évben a vállalat beköltözött egy újonnan épített irodaházba, mely Fulda városának legmagasabb épülete volt akkoriban. (A Fulda székelye jelenleg is itt van.) Nem sokkal később újabb áttörést következett és a Fulda első személyautókra való tömlő nélküli abroncsa is forgalomba került. 1966-ban a vállalatot felvásárolta a Goodyear, az ohiói Akronban működő, amerikai abroncsgyártó vállalat. A Fulda örömmel csatlakozott a Goodyear családhoz, amely a minőségi gumiabroncsok egyik legnagyobb gyártója a világon. Még ugyanebben az évtizedben a Fulda lett az egyetlen olyan gumiabroncsgyártó, amely abroncsokat szállíthatott a híres Mercedes-Benz 600 Pullman modellhez – a 10 tonnás páncélozott változathoz speciális abroncsokra volt szükség. A hatvanas évek végén piacra került a Fulda Spectral –az első üvegszál-öves gumiabroncs. 1972-ben megszületett az első acélöves Fulda személygépkocsi-gumiabroncs, a Rasant, melyet egy évvel később a Kristall Winter követett, amely az első nem szöges, téli acélradiál abroncs. 1978-ban megjelent az Y2000 modell, az első kiváló teljesítményű, alacsony H/B arányszámú abroncs (“peresség” : Százalékos érték, amely az abroncs szélességének és keresztmetszetének arányát jelenti. ), amely hamarosan piacvezetővé vált a kategóriájában. 1985-ben megjelent az utakon az első Fulda Show Truck: ez a színpadtechnikával és audiovizuális berendezésekkel felszerelt jármű a Fulda termékcsaládot mutatta be az Európa-szerte tartott autós rendezvényeken, és máig emlékezetes jelképe a Fulda márkának. A 80-as évek végén megérkezett az első terepre tervezett gumiabroncsuk is, a Fulda Campo 4x4. Az ezredforduló mérföldkő volt a Fulda számára, mivel ekkor ünnepelték fennállásuk centenáriumát.

Garancia

A Fulda gumiabroncsokra a gyártó a vásárlástóll számított 3 év garanciát vállal.


×

 

 

A weboldal cookie-kat használ. Az "OK" gomb lenyomásával és az oldal használatával elfogadja őket. További tudnivalókat a cookie-król az itt olvashat.